Armhävningar

Som ni kanske vet så gör jag ganska mycket armhävningar. Jag började med att klara 50 i rad. Sedam gick jag över till att göra 20 * 5 men nu göra jag istället lite olika typer av armhävningar för att komma åt fler muskelgrupper. Det brukar bli sammanlagt runt 90 stycken.
 
Jag brukar börja med 20 snabba
 
sedan gör jag tio djupa långsamma
 
Sedan gör jag så många jag orkar med tricepsarmhävningar
 
Sedan gör jag resten som är kvar upp till 20 med tricepsarmhävningar på knä
 
Sedan gör jag 20 armhävningar där jag flyttar ut händerna så att det blir bredare mellan armarna.
 
Till sist "klättrar" jag 20 gånger upp och ner på en stepbräda (nu hade jag bara en tvättkorg att tillgå :P)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud va kul med lite olika sorter! Ska testa :)
Vet inte om du minns att jag inte kunde göra 1 enda på tårna under gymnasiet? Men nu kan jag göra 30 riktiga på raken!! Så kul med sånna resultat istället för "jag har gått ner tre kg" haha :-D

2013-03-18 @ 00:29:22
URL: http://narcissas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0