What a feeling

Jag har varit på dåligt humör större delen av förmiddagen vilket delvis grundar sig att jag inte hinner gå på baletten  som jag hade tänkt eftersom jag måste plugga till tentan imorgon. Men jag betsämde mig i alla fall för att ta en liten paus och träna ketllebells vilket resulterade i ett strålande humör då jag för första gången lyckde ordentligt att göra clean and jerk med 12 kilo!!!!!!! Jag hade ett mål till den tredje februari men det var gött att nå målet innan slutdatumet!!!
Nu blir det fortsatt plugg om hormoner:D:D Visste ni förresten att effekten av hormonet ADH blir försämrat av koffein och alkohol och det är därför man kissar mer när dricker mycket kaffe eller alkoholhaltiga drycker. ADH gör nämligen att vi endast kissar ca 2 liter per dygn istället för 180 liter vilket är den mängd som passerar njuren varje dygn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0