Ortorexi

Ortorexi är en sjukdom som man inte hör så mycket om. Det är när man blir fanatsik med sin träning och mat och att leva hälsosamt. Jag känner själv ibland att jag har tendenser till att få ortorexi så jag försöker verkligen att inte bli  besviken om jag inte hinner träna och förösker att inte tänka för mycket generellt på hälsa. Men det är lite svårt när man pluggar hälsopromotion och allt handlar om hälsa och det är mycket "hälsosnack" med kompisarna.
 
Min lunch idag. Inte så särskilt nyttig men det är i alla fall grönsaker och det gick snabbt att göra:P Någon som har något tips på en dippsås som man kan göra själv så man slipper alla Eämnen???
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

gör en guacamole som dipp. ta två avocados, creme fraiche, cironsaft, lök och salt och peppar, även om det inte är nyttigt med salt så blir det faktiskt så himla mycket godare om man inte snålar med det :P

Svar: det låter jättegott men det är alltid så svårt att få tag på bra avokades
gohealthy.blogg.se

2012-11-01 @ 11:32:54
Postat av: Nattis

Meeh Isabel! Inte kan du väl räkna det där som lunch?? du som alltid brukade äta så rejält ! :P Det där är ju knappt ett mellanmål!
Hoppas allt är bra med dig, saknar dig som bara den fina vän!! <3

Svar: Hahah jag vet det var på tok för lite!!:)
gohealthy.blogg.se

2012-12-04 @ 14:20:10
URL: http://narcissa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0