Panik

Ibland kan jag få panik över hur mycket vi förstör vår jord. Då tänker jag att jag ska bli vegetarian eller vegan, jag ska sluta köpa kläder och bara i nödfall kanske köpa ett klädesplagg på second hand någon gång då och då. Sedan tycker jag att man helt ska sluta köra bil och att vi ska sluta föröka oss. Det sistnämnda är faktiskt en grej som jag även tycker är vettig även då jag inte får mina paniktankar om jorden. Jag tycker helt seriöst att man borde införa en barngräns på högst två stycken. Jag antar att många tycker att jag helt störd nu men det är ju ett faktum att det största problemet för miljön och för jorden är överbefolkningen. Inte bara det att vi redan är sjukt många som bor på jorden, vi fortsätter ju att öka i antal också!!!!!
Men egentligen vet jag ju att alla de andra tankarna som att sluta äta kött och shoppa inte kommer att ske. Kanske att jag kan minska mitt köttintag och börja handla mer på second hand men jag vet ju hur självisk jag är och hur kul det är att shoppa, hur bekvämt det är med bil och hur gott det är med kött.. och detta är jag nog inte ensam om att tycka...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0