Tänder

Jag vill bara berätta för er hur jag rengör mina tänder. Jag försöker vara ganska noga med detta eftersom jag har en retainer eftersom jag har haft tandställning men självklart är jag noga med mina tänder eftersom jag vill att de ska hålla hela livet. Jag hade antagligen inte varit lika lika noga med dom om det inte hade varit så att mamma är tandsköterska och därmed har man väl blivit en aning hjärntvättad:P


Jag börjar med att göra rent med soft-pick eller granar som jag kallar dom. Sedan borstar jag tänderna med en vanlig tandborste. Sedan tar jag med en mindre tandborste på de ställen där det är svårt att komma åt med den vanliga och sedan avslutar jag med att skölja med flux:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0