Endorfiner på gott och ont

När man sjunger eller lysnar på musik eller på något sätt utövar musik eller om man tränar och rör på sig så frigörs endorfiner i kroppen. Endorfiner är ett hormon som bl.a. lindrar smärta och framför allt gör det så att man känner sig glad och nöjd. Med tanke på att jag under de senaste dagarna har sjungit nästan hela dagarna på turnén, på kören plus att jag har dansat på eftermiddagarna, då jag har tränat på min zumbadans, så har jag haft en hel drös med endorfiner under dessa dagar. Detta är såklart jättehärligt och roligt men det är nästan helt omöjligt att sätta sig ner och till exempel plugga matte som är ett mindre roligt ämne. Så jag har inte fått gjort nästan någon matte alls vilket inte är så bra eftersom jag behöver räkna en del enligt min lärare om jag ska få ett något högre betyg. Så..endorfiner på gott och ont alltså:) Men kom ihåg att ett gott skratt förlänger livet:p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0